Informacione tehnologije – Menadžment uslugama je prvi svetski standard posebno usmeren na menadžment IT uslugama. On opisuje integrisani skup upravljačkih procesa za efikasno pružanje usluga za IT organizacije i njihove korisnike.

ISO/IEC 20000-1 je usaglašen sa procesnim pristupom definisanim u okviru ITIL (Information Technology Infrastructure Library).

ISO/IEC 20000-1 je formalna specifikacija i definiše uslove za organizaciju da isporuči IT usluge prihvatljivog kvaliteta za svoje korisnike.

Obim obuhvata:

  • Zahteve za sistem menadžmenta uslugama,
  • Planiranje i sprovođenje menadžmenta uslugama,
  • Planiranje i sprovođenje novih ili izmenjenih usluga,
  • Servisne procese,
  • Povezanost procesa,
  • Procesi odlučivanja,
  • Procesi kontrole i
  • Izlazni procesi.

ISO/IEC 20000-2 je Uputstvo za primenu Sistema menadžmenta uslugama i opisuje najbolje prakse za upravljanje IT uslugama u okviru ISO/IEC 20000-1. Uputstvo će biti od posebne koristi za organizacije koje se pripremaju za sertifikaciju prema ISO/IEC 20000-1 ili u planiranju poboljšanja usluga.

Sertifikacija ISO/IEC 20000-1 donosi sa sobom mnoge prednosti. To se, naravno, razlikuje od organizacije do organizacije. Međutim, nabrojaćemo samo neke od prednosti sertifikacije ISO/IEC 20000-1:

  • Usaglašavanje usluga informacionih tehnologija i poslovne strategije organizacije,
  • Stvaranje formalnog okvira za unapređenje postojećih projekata i usluga,
  • Obezbeđuje poređenje sa najboljim praksama,
  • Stvara konkurentsku prednost preko promocije konzistentnih i ekonomičnih usluga,
  • Zahteva odgovornost rukovodstva i odgovornost na svim nivoima, što stvara napredniji nivo usluge,
  • Podržava zamenu pružalaca usluga i osoblja na osnovu stvaranja međuorganizacijskih operativnih procesa,
  • Smanjenje rizika i troškova,
  • Poboljšanje ugleda organizacije,
  • Poboljšana veza između različitih sektora preko boljeg definisanja, jasnije odgovornosti i raspodela ciljeva,
  • Stvaranje stabilnog okvira za obučavanje i menadžment uslugama.

Koraci u implementaciji ISO/IEC 20000-1:

  • Kontekst organizacije,
  • Upravljanje rizicima i prilikama,
  • Definisanje Politike menadžmenta uslugama,
  • Procena i GAP analiza,
  • Definisanje predmeta i područja primene, definisanje odgovornosti,
  • Definisanje procedura podrške,
  • Izrada procedura svakog procesa,
  • Definisanje programa obuke i podizanja svesti,
  • Upravljanje dokumentovanim informacijama,
  • Interna provera,
  • Upravljanje neusaglašenostima,
  • Korektivne mere i programi poboljšanja,
  • Preispitivanje od strane rukovodstva,
  • Stalno poboljšanje.

Koristi ISO/IEC 20000-1:

  • Čuva poverljive informacije,
  • Pruža korisnicima i zainteresovanim stranama poverenje u načinu upravljanja rizikom,
  • Omogućuje bezbednu razmenu informacija,
  • Omogućuje usaglašenost sa zakonskim propisima,
  • Poboljšava konkurentnost,
  • Konzistentnost u isporuci usluge ili proizvoda,
  • Smanjuje pojavu rizika u poslovanju,
  • Izgrađuje bezbednosnu kulturu,
  • Štiti organizaciju, imovinu i zainteresovane strane.

ISO-LINK nudi odlično definisane i proverene metodologije implementacije za ISO/IEC 20000-1.

Krenite u ISO/IEC 20000-1 sertifikaciju sa nama danas na najefikasniji način. Kontaktirajte nas na office@iso-standardi.rs ili putem kontakt forme Zahtev za ponudom.

ISO-LINK nudi odlično definisane i proverene metodologije implementacije za ISO/IEC 20000-1.

Koraci ka sertifikaciji / dobijanju sertifikata ISO/IEC 20000-1

  • Definisanje konteksta organizacije,
  • Identifikacija procesa,
  • Analiza rizika
  • Obuka,
  • Izrada dokumentacije,
  • Implementacija,
  • Obuka za interne proveravače i održavanje interne provere,
  • Preispitivanje od strane rukovodstva,
  • Prijava za sertifikaciju,
  • Faza 1 – sertifikaciona provera,
  • Faza 2 – sertifikaciona provera,
  • Izdavanje ISO/IEC 20000-1 sertifikata,
  • Kontinuirano unapređenje sistema kroz dodatni konsalting i obuku.