Informacione tehnologije – Menadžment uslugama je prvi svetski standard posebno usmeren na menadžment IT uslugama. On opisuje integrisani skup upravljačkih procesa za efikasno pružanje usluga za IT organizacije i njihove korisnike.
ISO/IEC 20000-1 je usaglašen sa procesnim pristupom definisanim u okviru ITIL (Information Technology Infrastructure Library).
ISO/IEC 20000-1 je formalna specifikacija i definiše uslove za organizaciju da isporuči IT usluge prihvatljivog kvaliteta za svoje korisnike.
Obim obuhvata:
- Zahteve za sistem menadžmenta uslugama,
- Planiranje i sprovođenje menadžmenta uslugama,
- Planiranje i sprovođenje novih ili izmenjenih usluga,
- Servisne procese,
- Povezanost procesa,
- Procesi odlučivanja,
- Procesi kontrole i
- Izlazni procesi.
ISO/IEC 20000-2 je Uputstvo za primenu Sistema menadžmenta uslugama i opisuje najbolje prakse za upravljanje IT uslugama u okviru ISO/IEC 20000-1. Uputstvo će biti od posebne koristi za organizacije koje se pripremaju za sertifikaciju prema ISO/IEC 20000-1 ili u planiranju poboljšanja usluga.
Sertifikacija ISO/IEC 20000-1 donosi sa sobom mnoge prednosti. To se, naravno, razlikuje od organizacije do organizacije. Međutim, nabrojaćemo samo neke od prednosti sertifikacije ISO/IEC 20000-1:
- Usaglašavanje usluga informacionih tehnologija i poslovne strategije organizacije,
- Stvaranje formalnog okvira za unapređenje postojećih projekata i usluga,
- Obezbeđuje poređenje sa najboljim praksama,
- Stvara konkurentsku prednost preko promocije konzistentnih i ekonomičnih usluga,
- Zahteva odgovornost rukovodstva i odgovornost na svim nivoima, što stvara napredniji nivo usluge,
- Podržava zamenu pružalaca usluga i osoblja na osnovu stvaranja međuorganizacijskih operativnih procesa,
- Smanjenje rizika i troškova,
- Poboljšanje ugleda organizacije,
- Poboljšana veza između različitih sektora preko boljeg definisanja, jasnije odgovornosti i raspodela ciljeva,
- Stvaranje stabilnog okvira za obučavanje i menadžment uslugama.
Koraci u implementaciji ISO/IEC 20000-1:
- Kontekst organizacije,
- Upravljanje rizicima i prilikama,
- Definisanje Politike menadžmenta uslugama,
- Procena i GAP analiza,
- Definisanje predmeta i područja primene, definisanje odgovornosti,
- Definisanje procedura podrške,
- Izrada procedura svakog procesa,
- Definisanje programa obuke i podizanja svesti,
- Upravljanje dokumentovanim informacijama,
- Interna provera,
- Upravljanje neusaglašenostima,
- Korektivne mere i programi poboljšanja,
- Preispitivanje od strane rukovodstva,
- Stalno poboljšanje.
Koristi ISO/IEC 20000-1:
- Čuva poverljive informacije,
- Pruža korisnicima i zainteresovanim stranama poverenje u načinu upravljanja rizikom,
- Omogućuje bezbednu razmenu informacija,
- Omogućuje usaglašenost sa zakonskim propisima,
- Poboljšava konkurentnost,
- Konzistentnost u isporuci usluge ili proizvoda,
- Smanjuje pojavu rizika u poslovanju,
- Izgrađuje bezbednosnu kulturu,
- Štiti organizaciju, imovinu i zainteresovane strane.
ISO-LINK nudi odlično definisane i proverene metodologije implementacije za ISO/IEC 20000-1.
Krenite u ISO/IEC 20000-1 sertifikaciju sa nama danas na najefikasniji način. Kontaktirajte nas na office@iso-standardi.rs ili putem kontakt forme Zahtev za ponudom.
ISO-LINK nudi odlično definisane i proverene metodologije implementacije za ISO/IEC 20000-1.
Koraci ka sertifikaciji / dobijanju sertifikata ISO/IEC 20000-1
- Definisanje konteksta organizacije,
- Identifikacija procesa,
- Analiza rizika
- Obuka,
- Izrada dokumentacije,
- Implementacija,
- Obuka za interne proveravače i održavanje interne provere,
- Preispitivanje od strane rukovodstva,
- Prijava za sertifikaciju,
- Faza 1 – sertifikaciona provera,
- Faza 2 – sertifikaciona provera,
- Izdavanje ISO/IEC 20000-1 sertifikata,
- Kontinuirano unapređenje sistema kroz dodatni konsalting i obuku.